..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Skona oss

Publicerad 2009-04-20 12:05:08 i Allmänt,



Man fick stå ut med mycket i tv-väg när man var liten....ända skulle jag nog hävda att det kändes som barnprogrammen höll bättre standard förr. Men det finns vissa program som jag fortfarande får rysningar av, bara att tänka på. Vet att jag säkert kommer få ett antal mothugg...åtminstone gällande förstaplatsen på listan, men jag klarar bara inte av den äckliga smutsiga, konstiga serien. Blä!

Värsta barnprogrammen genom tiderna:

1. Skrotnisse
2. Ika i rutan
3. Simpor och grodfötter
4. Pippi Pelikan

Starka kandidater på listan är också "Lennart Hellsings ABC-resa" och "Rädda Joppe" (störigare unge får man väl leta efter).

Kommentarer

Postat av: Emil

Publicerad 2009-04-20 12:07:19

MEH! Skrotnisse....kära nån...det är bra TV..!

Postat av: smäm

Publicerad 2009-04-20 12:21:24

vill se listan på program du gillade!

jag gillade alla på din lista. gillade inte "boktipset" eller "dagens visa".

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-04-20 21:50:11

Du har ju missat det allra värsta: Lillstrumpa och syster Yster



Annars kan jag hålla med dig, förutom Skrotnisse då som aldrig fångade mitt intresse så jag tycker varken eller...

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-04-20 22:04:48

Inget slår "Vilse i pannkakan". Psykodeliskt illaluktande barnprogram med Bengt Westerberg....huuuuuu.....

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-04-20 22:05:30

...STAFFAN Westerberg

Postat av: maria

Publicerad 2009-04-21 10:52:45

simpor och grodfötter: den konstigaste serien ever! Ger mig rysningar med. Gillade inte heller Loranga mazarin och dartanjang (ingen aning om hur det stavas). Gav mig mardrömmar. uuuuuuuh...

Postat av: Eva

Publicerad 2009-04-21 11:25:32

Emil: Nä usch och fy!



Smäm: Mmm...jag ska fixa en lista på bra barnprogram...måste tänka lite först bara =)



Magda: Fixade bort några av kommentarerna =). Syster Yster och lillstrumpa tyckte jag va lite charmigt faktiskt.



Lilo: Sånt där program jag bara hört om men egentligen aldrig sett.



Maria: Är inte det en bok?!

Postat av: linnea

Publicerad 2009-04-29 15:46:32

ja, usch! simpor och grodfötter gick när jag var mindre och tyckte bara det var äckligt. ika i rutan förstår jag mig inte heller på..

Postat av: milla

Publicerad 2009-05-09 12:00:40

VE för Ica i rutan! däremot var pippi-pelikan bra, och rädda Joppe me!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela