..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

2008 i korta drag

Publicerad 2009-01-07 15:14:17 i Allmänt,

Hittade återigen ett sånt därnt frågeformulär när jag cirkulerade runt i lite bloggar. Är lite svag för sånna, jag erkänner. Här kommer förra året i en liten sammanfattning....för dem som orkar läsa.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flugit segelflyg

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jajjemen, slutade äta godis på nyårsafton 07/08 och har hållt det sen dess.

3. Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken. Lite babyboom känns det som.

4. Dog någon som stod dig nära?
En släkting, men inte så närstående.

5. Vilka länder besökte du?
Indien, Polen, Tjeckien, Slovakien, Österrike och Tyskland.

6. Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
Lite mer snö hade suttit fint.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
31 maj! Min födelsedag och dagen då jag fick finaste pojkvännen.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att gå från singel till flickvän...om det nu räknas som framgång =). Att få löneförhöjning (som iofs träder i kraft först 2009)


9. Största misstaget?
Brukar undvika sånna =)


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, lite allt möjligt faktiskt. Förkyld och huvudvärk och sånt där eländigt. Skumt ont i foten och muskelbristning i ljumsken. Men bara sånt som går över som tur är =).

11. Bästa köpet?
Oh...min skidjacka tror jag. Sån sjukt bra och ha-grej.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Emils julklapp =), nya mobilen och Mary Kay-prylar.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många, många och åter många saker. Men allra mest Emil...han gör mig alltid glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Darin - Step up (min och Emils bilåkarlåt)
Kid Rock - All summer long, Katy Perry - I kissed a girl, Takida - Curly Sue och alla andra jobbiga, eländiga radiohits. Uscha.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj, ganska mycket gladare skulle jag säga.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sovit

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Vet inte...

18. Hur tillbringade du julen 2008?
Med familjen i Örebro. Superbt!

19. Blev du kär i år?
Japp! =). Älskar dig Emil!


20. Favoritprogram på TV?
Room Service, House, The Simpsons

21. Bästa boken du läst i år?
Skamligt nog har jag påbörjat många, men nog inte avslutat en enda bok i år.

22. Största musikaliska upptäckten?
The Hoosiers


23. Något du önskade dig och fick?
En bra pojk

24. Något du önskade dig men inte fick?
Skulle va en ny ipod då =)...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? 
Flög segelflyg över Uppsala, fick världens finaste Emil, och fick en överraskningstacokväll med vännerna

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske det...

27.Vad fick dig att må bra?
Med risk att bli tjatig - Emil. Och sommaren.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Näää...ingen.

29. Årets bästa konsert?
Salem al Fakir tillsammans med SR:s symfoniorkester.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Anderåsarna och så Johan å Johanna Fromell.

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2009-01-07 17:23:30

Haha! Emil är nästan med på allt utom på de bästa människorna du mött? Är han månne en robot?

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-01-07 20:58:54

Man jag ju också tänka att han ingår i Anderåsarna... Vilket skönt år du har haft Eva!

Postat av: Eva

Publicerad 2009-01-07 21:54:15

Klart Emil ingår i Anderåsarna =) men å andra sidan så var vi smått bekanta redan 2007..så räknar honom inte som en ny person för året =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela