..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Annorlunda

Publicerad 2009-06-05 13:43:38 i Allmänt,

Livet förändras emellanåt. Man får ta det, bearbeta det, komma igen, hoppas på framtiden och ha blicken fäst i himlen. Hade nog aldrig anat att finanskrisen skulle komma att påverka lilla mig, men så blev det. Precis som många andra på jobbet är jag från om med 14 augusti arbetslös. Eller rättare sagt. Tillgänglig på arbetsmarknaden ska man väl kanske säga om någon med potentiella jobb skulle råka läsa =).

Har haft fina 3,5 år på min arbetsplats, men nu verkar det uppenbarligen dags att vandra vidare i livet. Ska bli intressant att se vad som väntar...även om det beskedet tyvärr kom rätt olägligt mitt i bröllopssparandet.  

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-06-05 17:14:01

fina, fina eva. vad är det jag hör? hoppas du hittar ett nytt jobb (som förhoppningsvis får sparandet att gå lite fortare).

Postat av: maria

Publicerad 2009-06-05 19:55:36

tråkigt för dig! men, som sagt, se det som en möjlighet att fundera igenom vad du (och Gud) verkligen vill göra =)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-06-06 14:18:22

Smäm: Ja det blev tyvärr så...nedskärningar och sånt. Så ska ut och jaga jobb nu...håller med dig och hoppas på ett bra och välbetalt jobb =)



Maria: Precis, det är så man får se det. Gud har ju antagligen en bra tanke med detta...han brukar ha det =)

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-06-07 18:06:44

Så tråkigt! Jag som aldrig haft annat än sommarjobb och andra tidsbegränsade anställningar vet inte hur det känns att bli uppsagd men kan tänka mig att det är jobbigt på flera sätt. Även om det känns svårt att tro det nu, finns det en plats (jobb eller nåt annat) som är ännu bättre för dig. Guds tankar är så mycket högre än våra.

Postat av: Louise

Publicerad 2009-06-08 09:05:58

Det är så tråkigt. Det kommer verkligen bli tristare här utan alla trevliga människor.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-06-08 10:07:54

Ni är så gulliga allihop, tack för de fina orden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela