..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Multitasking

Publicerad 2009-03-23 13:12:40 i Allmänt,

Jag är eftermiddags- och kvällsförkyld. Av någon anledning slår snörvlet till framåt 14-15-tiden och håller i sig intensivt hela kvällen så jag måste spruta nässpray för att kunna sova. Otroligt störigt. Det verkar aldrig riktigt vilja gå över heller.

I helgen har jag i alla fall:
* Jobbat in flex
* Varit på ungdomsmöte
* Återupplivat gångertabellerna
* Släpat brädor och bråte till en jättebrasa
* Grillat korv i jättebrasan
* Varit hängig
* Diskat
* Sovit middag
* Lagat Chicken Fajitha
* Kostaterat att vampyrer inte finns
* Kollat på säsongens första Robinson
* Telepratat med pappa
* Kladdat gipsmasker med 16 söndagsskolebarn
* Ätit god pasta
* Sovit middag igen
* Varit på examensfest
* Lekt med megasöt hundvalp
* Kollat på Beck

Idag är det måndag och jag har insett att det är hemskt äckligt när folk på jobbet hoppar över att använda toaborsten vid behov.

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-03-23 13:34:03

usch för äckelpällar som inte använder toaborsten!

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-03-23 17:05:20

Skitränder i toan är vidrigt. Ska man behöva nämna toaborsten för att den ska användas....suck! Förstår dig. Kanske okunnskapen beror på oss lärare för jag glömde den detaljen idag när vi lekte bajsa på NO:n. Skitkul var det i alla fall. Jag har nog en bakläxa att ta i tu med nästa NO:pass.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-24 08:48:18

Smäm: Indeed...blä!



Lilo: Nu måste du ju förklara vad det innebär att "leka bajs"..lät skoj =)

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-03-24 16:05:28

Vi lekte vad som händer när man är en köttbulle som stoppas i munnen. 1. in i munnen = snurra snurra knuffa och bli nersprutad av en sprayflaska, symboliserar saliv. 2 sväljs ner i matstrupen = krypa under bänkar. 3. in i magsäcken = in i en koja och äta citron, magsaften. 4. vidare förbi bukspottkörteln = krypa under bänkar och bli nersprutad igen av en sprayflaska, bukspott. Genom tarmarna = krypa under en massa bänkar på rad. 5. Ut genom en badring = bajsas ut genom en ringmuskel i ändtarmen. Vansinnigt rolig lek vilket alla elever ville göra om fyra fem gånger. Men som sagt, jag glömde ställa fram toaborsten på slutet.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-25 14:42:10

Lilo: Vilken fantastisk lek =)! Måste vara lycka och glädje att ha dig som lärare. Massa creds för kreativiteten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela