..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

När andra är lediga

Publicerad 2009-05-22 13:24:26 i Allmänt,

Vet inte riktigt vad som är upp och ner de här dagarna. Seminarium på jobbet så det känns som jobb dygnet runt i stort sett. Blev nyss väckt ur min lunchnap av att mobilen ringde och det kändes som jag yrande som världens höna innan jag fattade vart jag va. Men med lite bit ihop och en extra kopp kaffe ska jag nog orka mig igenom helgen.

När jag gick till jobbet igår såg jag en söt gumma som tömte en brödpåse på gräsmattan innan hon gick vidare. Mat till fåglarna. "Naaaw...söööt" tänkte jag och la huvudet på sned lite sådär för mig själv. Inte för jag gillar fåglar...tycker snarare tvärt om att de är riktigt äckliga. Men det var en fin gest från tanten. Jag undrar varför det bara är gamla människor som gör sånna saker. Blir fåglar plötsligt mer intressant för att man passerat 75?

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-05-22 14:04:05

jag brukar donera mina sista smulor till fåglarna om jag äter ute. och om det hjälper är inte jag heller ledig... :(

Postat av: Eva

Publicerad 2009-05-22 15:58:39

Ett litet bevis på att min tes inte håller då =)...inte bara gamla som matar fåglarna. Skönt å höra att vi sitter i samma båt...men lite segt är det allt.

Postat av: sannie

Publicerad 2009-05-23 12:59:58

ha en fin dag! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela