..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

2009

Publicerad 2010-01-11 13:50:51 i Allmänt,

Fick en utmaning av Smäm att sammanfatta 2009 med denna lista. Så...här kommer den!

01. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut?
Förlovade mig

02. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade nog inga

03. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera stycken faktiskt.

04. Dog någon som stod dig nära?

En släkting, men inte väldigt närstående.



05. Vilka länder besökte du?

Egypten, Finland (Åland)

06. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
En laptop



07. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

16 maj, Emil friade och vi flög luftballong över Stockholm. Oförglömligt.

08. Vad var din största framgång 2009?
Att bli fästmö och löneförhöjning

09. Största misstaget?
Tron om att jag inte gjort några stora misstag kanske?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, vanlig hemma-från-jobbet-sjuka och ögoninfektion som bidrog till linsförbud i ett nästan ett halvår…suck.

11. Bästa köpet?

Vigselringen som vi fyndade flera tusen billigare på nätet än i butik, och vår lägenhet.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Vår lägenhet

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mycket!



14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Step Up – Darin, som var vår konstanta åka-bil-gladlåt (jag kan ta fjortisvarningen där) och Astronaut – Salem al Fakir.

15. Var du gladare eller ledsnare förra året jämfört med tidigare år?
Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer ledigt

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen i Örebro

19. Blev du kär?
Är kär hela tiden

20. Favoritprogram på TV?
Room Service

21. Bästa boken du läste?
Jag har pinsamt nog inte avslutat en enda bok under 2009. Påbörjat många dock.

22. Största musikaliska upptäckten?
Muse, de vaknade till liv igen med sitt album The Resistance

23. Var är frågan?
Was?

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En picknickkorg…eller vänta…det va 2008…hm..nää…vet inte.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Säkert, minns inte.

26. Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev grattad av dåvarande kombon Anna, mös med Emil. Hade fest dagen innan med massa vänner.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert

28. Hur skulle du beskriva din stil?
Bekväm och trivsam.

29. Vad fick dig att må bra?

Familjen, vänner och att få bli fästmö.



30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hugh Jackman

31. Vem saknade du?

Mina föräldrar

32. Den bästa nya människan du träffade?
Joel Åström – bästa tillskottet i vår gemenskapskrets på länge!

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2010-01-11 13:59:32

inget dåligt år :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-11 14:50:31

Smäm: Nä inte alls, ett av de bästa faktiskt =)

Postat av: Renefredrikke

Publicerad 2012-06-11 09:19:26

Very Good Directory !!! Keep It Up.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela