..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Karriärsval

Publicerad 2010-01-14 10:56:16 i Allmänt,

Promenerade till jobbet i morse, frosten har gjort Uppsala till ett sagoland. Vackert!

Halvvägs ser jag ett gäng flyttgubbar som bär grejer ur en stor lastbil och upp för tre långa trappor till en lägenhet. Tanken slår mig: det där skulle jag aldrig skulle kunna tänka mig att jobba med. Det vi andra sliter med en lördag nån gång per årtioende och tycker är nåt av det drygaste som finns, pysslar dessa gubbar med varje dag. Jag måste säga jag beundrar dem, men jag är inte avundsjuk. Obducent och gynekolog har jag också ofta funderat på varför man vill bli.

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2010-01-14 12:35:45

en kompis till mig jobbar som flyttnisse och har aldrig varit speciellt avis på honom. hehe... :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-14 14:56:04

Smäm: Men han är säkert stark =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela