..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Lik i kylen

Publicerad 2010-01-04 09:15:07 i Allmänt,

Gott nytt år och sådär, jag har inte riktigt hunnit trycka på play igen efter julhelgen. Men nu är vardagen tillbaka...lika bra att acceptera.

Senaste veckan har, förutom en nyårskonferens på jobbet, inneburit grovstäd av kylskåp. Två stycken närmare bestämt. Efter att ha avnjutit en forbidabel jul hemma hos föräldrarna i Örebro återvände jag hem till min lägenhet. Lite småhungrig öppnar jag kylen och slås av den vidrigaste stanken någonsin. Har aldrig känt något så fruktansvärt i hela mitt liv tror jag. Upptäcker efter lite letande att en av mina inneboende glömt ett öppnat paket köttfärs som börjat härskna. Bläääää! Så det blev bara till att skrubba varenda liten millimeter av kylskåpet då lukten satt sig både här och där. Emil gjorde en heroisk insats och hjälpte mig. Tack. Nu luktar det rengöringsmedel istället.

Väl i flowet betade vi av Rickard och Emils kyl också, nu skiner den som solen. Och frysen är avfrostad också. Man kan inte låta bli att känna sig ambitiös. 

Kommentarer

Postat av: Kärin

Publicerad 2010-01-04 12:17:51

sicken tur för dig att du känner till så exceptionellt effektiva rengöringsmedel då! =P

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-04 14:02:38

Precis...de användes flitigt...båda sorterna =)

Postat av: maria

Publicerad 2010-01-06 13:48:10

Får mig osökt att tänka på hur det var när vi kom hem efter en semestervecka och frysen varit avstängd (man stänkger av den på en knapp i kylskåpet som är oerhört lätt att komma åt, idiotiskt). Dåligt kött är seriöst den äckligaste lukt jag nånsin stött på! Blä! kunde inte va i lägenheten på flera timmar... uuuhhhh...

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-07 13:50:55

Maria: Uhhhh...förstår verkligen ångesten...äckligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela