..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Facelift i hallen

Publicerad 2011-04-20 23:08:41 i Renovering,

Äääääääntligen är det färdigtapetserat i hallen och OJ vilken skillnad det blev. Ljust och fräscht. Ikväll har vi tagit bort all byggpapp och jag har, som en redig gammal husmor, skrubbat golvet för hand så det blev riktigt rent. Vi har inte fått upp dörrfoder och lister än men försökt få lite ordning. Har inte riktigt landat i möbleringen, men kanske blir som det står nu. Spegeln behöver skruvas upp på väggen dock.

Hade lite dåligt med före-bilder insåg jag just, men så här såg det ut ungefär (mäklarbild så tidigare ägarens möbler står kvar).



Och så här ser det ut nu

Ny hatthylla, skohylla, skoskåp och spegel - allt från IKEA (bra ställe). Vasen har vi fått av mamma och pappa för länge sen och pinnarna samt ljuslyktorna på skoskåpet hade jag sen tidigare. Mattan fyndade vi på Rusta faktiskt, de hade massa snygga mattor till superbra priser. Tur man inte bryr sig om märken =)




Nya korgar till prylar och svarta galgar från Åhléns. 

Å så här ser det ut från andra hållet. Som sagt, inte allt riktigt klart =)


Och här ser man lite bättre hur tapeten ser ut. Mönstret ser olika ut beroende på från vilket håll man tittar och vart från ljuset faller, men här är två exempel hur den oftast ter sig. 

Nu behövs ytterligare lite småpiff och sen vill jag ha fina tavlor att hänga på väggarna. Får se när det blir av.

Kommentarer

Postat av: Smäm

Publicerad 2011-04-21 04:03:40

Riktigt font

Postat av: Smäm

Publicerad 2011-04-21 04:03:57

*fint

Postat av: Louise

Publicerad 2011-04-21 09:00:02

Jätte fint!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-04-21 11:04:58

Wow! Super fint!

Postat av: Kärin

Publicerad 2011-04-21 17:37:43

garvar



läste lite för fort först, och inte allt - läste att ni äääntligen blivit klara i hallen... och så tittade jag på den översta bilden... och undrade lite smått, "tänk, att de gillar det där? vi är allt olika..."



=D



blev ju superfint!!

Postat av: monc

Publicerad 2011-04-24 01:36:35

Ser man på. Det börjar ju blir riktigt fint i lägenhet nu. :) Mycket bra jobbat!

Postat av: Carolin

Publicerad 2011-04-26 18:47:56

Jättesnyggt Eva!! Skönt att det äntligen är klart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela