..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Inga gröna fingrar

Publicerad 2011-03-30 19:21:20 i Lägenheten,

En stor sorg i mitt liv är jag är riktigt riktigt usel på att sköta blommor, speciellt orkidéer som är en av mina absoluta favoriter. Ytterst tråkigt. Just nu har vi bara ett par orkidépinnar med blad i botten i vardagsrumsfönstrena. I helgen köpte vi (läs jag) i alla fall ett par nya blommor till vardagsrummet och köket. Jag hoppas innerligt att jag lyckas hålla dom vid liv för det ser så fint ut med levande blommor hemma tycker jag. 




Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2011-03-30 21:51:04

Så fint du gör. Ja en växt gör så mycket. Jag har börjat plocka in allt möjligt och fyller alla mina vaser snart. Blåbärsris, björkris, hasselris, vide ... kan bara inte låta bli. Det blir så vårigt.

Postat av: Louise

Publicerad 2011-03-31 09:16:15

Jag förstår din frustration. Tyvärr så dom där små vita, är ganska så lätta att döda. Jag har haft ihjäl flera stycken här under våren. Så lycka till ;)

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-31 12:01:12

Lilo: Man skulle haft en trädgård =)



Louise: Äsch då!

Postat av: smäm

Publicerad 2011-03-31 20:33:11

Det gör verkligen supermycket med lite växter. Fina!

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-04-05 16:29:56

Jag fick några tips av en florist, jag kan berätta när vi ses! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela