..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Sagan om vårt kök

Publicerad 2011-03-11 23:00:48 i Renovering,

En del av er har ju sett lite bilder på vårt renoverade kök, men kanske ingen vettig överblick. När vi började slita ut allt och bredda dörröppningen till hallen hade jag nog aldrig kunnat ana vad mycket jobb det var. Emil har otalet gånger fått hjälpa mig att i alla fall försöka se potentialen, men tack och lov är det någorlunda färdigt nu och man har fått lön för mödan. 

Följ med på resan.

FÖRE RENOVERING

Tidigt 90-talskök med tantdetaljer och läbbigt linoleumgolv. Det charmiga köksbordet med pinnstolar rök dock på Blocket redigt snabbt.

UNDER RENOVERING

Emil redo för breddning av dörröppningen. Stavas D A M M I G T!


Dörröppningen stor äntligen.


Fixar grundformen till dörröppningen.


Nya stommar monteras


Allmänt kaos och murande av vår lilla halvhöga vägg till hörnunderskåpet.


Kakling med nya fina kaklet.


Tapetrivning och därefter målning av väggarna.


Ännu mera kaos. Väggarbete.


Tapetseringsdags

ÄNTLIGEN KLART (så gott som i alla fall)





Kommentarer

Postat av: Smäm

Publicerad 2011-03-12 08:31:42

Snacka om skillnad! Blev riktigt fint.

Postat av: Emilie

Publicerad 2011-03-12 10:49:02

Kan bli lite avis på er att ni har golv i erat kök...

Postat av: sara

Publicerad 2011-03-12 16:59:12

Riktigt bra jobbat=)

Postat av: bex bostrom

Publicerad 2011-03-12 19:57:34

snygggt bra jobbat!

Postat av: IsaDora

Publicerad 2011-03-17 12:03:18

Wow vad snyggt! Jag älskar verkligen att se före och efterbilder! Vilken skillnad! :)

Postat av: Carolin

Publicerad 2011-03-26 11:21:55

Riktigt bra jobbat!! Härligt att det är färdigt!! Ser jättebra ut!!

Postat av: Kungshamn

Publicerad 2011-03-27 13:50:59

Å så fint och förstår att ni jobbat hårt. Vet att det tar tid med renovering.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela