..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Topp fem i matväg!

Publicerad 2011-11-24 20:40:34 i Allmänt,



För ett tag sedan ramlade jag över fenomenet Tacotårta på en blogg, och eftersom jag är en riktig fanatiker när det kommer till tacos var det såklart tvunget att prövas. Det va SJUKT gott, käre tid! Ni måste pröva.

TACOTÅRTA (ca 6 pers)

1 pkt stora tortillabröd
500 g nötfärs
1 pkt taco kryddmix
1 burk tacosås
1 hackad purjolök
----------
2,5 dl crème fraiche
1 dl grädde
1 pkt philadelphiaost
1 burk majs
salt
grovmalen svartpeppar
ca 3 dl riven ost
----------
1 extra burk tacosås
lite exra riven ost till översta lagret

Bryn purjolöken och köttfärsen och krydda med kryddmixen. Rör ner en burk tacosås. Blanda i en separat bunke creme fraiche, grädde, philadelphiaost, 3 dl riven ost och majsen. Lägg ett tortillabröd på en plåt med bakplåtspapper på. Bred på ett lager köttfärs. Ett lager bröd, ett lager creme fraicheröra, ett lager brödd och ett lager tacosås. Varva i samma ordning tills bröden och alla ingredienser är slut. Strö riven ost på toppen och grädde i mitten av ugnen i ca 20 min på 225 C (osten ska få fin färg). Låt stå en stund innan servering så sätter sig tårtan lite och den blir lättare att skära.

Servera med en god sallad! Mums!

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2011-11-25 21:19:24

Oao! Det där ser ju supergott ut. Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela