..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Grilli grill!

Publicerad 2013-04-22 13:56:51 i Allmänt, Huset,

Inser gång på gång hur ljuvligt det är att ha hus, friheten att inte ha grannar precis vägg i vägg och framför allt att ha en alldeles egen trädgård att gå ut till. Eller som i lördags, kvällsgrilla i.

Vi har köpt in en, om än liten, utegrupp till soldäcket och lördagens solsken och vindstilla väder lockade ut oss att spendera kvällen där med varsinn köttbit. Mums!

Sen med trädgård kommer det maaaassa jobb, men det kan vi ta en annan gång =)

Ni som följer mig på Instagram har redan sett bilden men bjuder på den här också. 



Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-04-23 18:45:39

Åh, det låter helt underbart! Jag och Joar toklängtar efter hus och att vara utan grannar. Och som du säger, kanske framförallt efter att bara kunna ha sol, värme, gräs och grillning utanför dörren. Det verkar helt underbart.
Har du något bra hustips till oss som letar? :) Vad vill man ha/inte ha?
Kramar

Postat av: Tina

Publicerad 2013-04-25 19:50:58

Åh, va mysigt med trädgård! Vill också ha! :) Det mesta av jobbet med en trädgård är ju roligt, fast det tar ju en del tid!

Postat av: Eva

Publicerad 2013-04-26 10:46:50

Josefin: Hus är att rekommendera, helt klart =). Ett tips är att, till skillnad från oss, skaffa ett hus med inte alltför stor trädgård. Det tar SÅ mkt mer tid att sköta om allt än man tror. Det är rätt mysigt att vara ute och fixa, men klippa gräs och rensa rabatter och klippa träd och buskar är tidskrävande. Så, jag....en lite mindre tomt än våra dryga 2000 kvm är att rekommendera. Sen är det nog bra att tänka till hur mkt jobb man vill ha med själva huset, vill/kan man renovera eller inte osv. Sen tycker ju jag det är skönt att ha nån granne, även om man inte vill ha dem precis vägg i vägg. Med det är rätt mysigt att ha nån att vinka till och grannbarn som kommer och går påskkärring =) Men det är ju en smaksak. Hoppas ni hittar ett ni är nöjda med!

Postat av: Eva

Publicerad 2013-04-26 10:48:16

Tina: Trädgård är underbart, men som sagt...tar mycket tid även om det är rätt mysiga och trevliga sysslor. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela