..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Farmor 100 år!

Publicerad 2013-12-14 12:40:40 i Allmänt,

För ett par veckor sedan åkte vi till Sala och mötte upp större delen av pappas släkt, anledningen var att min goa lilla farmor Lisa fyllde hela 100 år. Tänk att ha levt så länge och fått uppleva allt som hänt under detta sekel. Otroligt. Farmor har fått förmånen att fortfarande vara pigg och klar i huvudet, vilken gåva. Hon firades en hel eftermiddag med god mat, ett hav av blommor, tal, sång och tipspromenad. 

Huvudpersonen - farmor!


Emil, syskon med respektive, kusiner och kusinbarn.


Min fina bror Joar med sin Josefin.


Vi dagen till ära. Magen var med såklart.


Pappa håller lite tal och låter farmor berätta anekdoter från sitt liv.

En foto- och faktavägg över alla åren från farmor föddes fram till idag.

Lite julsånger

Krutgumman

Farmor med barn, barnbarn, barnbarnsbarn och barnbarns barnbarn.
 
En fin dag. Nu hoppas vi på många år till tillsammans med farmor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela