..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Babyshower!

Publicerad 2014-01-29 09:46:00 i Allmänt, Bebis,

Igår när vi kom hem efter jobbet stod det till min förvåning massa bilar på vår uppfart. Fattade först ingenting och tittade förvånat på Emil som flinade pillemariskt. Då trillade poletten ned - babyshower! Ett helt gäng av mina fina vänner, av kvinnlig sort, hade fixat och donat så fint hemma hos oss. Blev alldeles rörd att alla hade tagit sig dit. Svägerskan Emilie hade svept med sitt trollspö av kreativitet och fixat massa roliga små detaljer, dekorationer och lekar och flera av vännerna hade bidragit med fika och tilltugg i alla dess former.

Det fotades lite under kvällen men än så länge har jag bara några skrotiga mobilbilder. Hoppas kunna visa vettigare foton så småningom men en liten glimt kan ni få så länge. 
Vardagsrummet hade pimpats med vimplar, ballonger och pompoms och våra skrivbord hade blivit serveringsbord med massa gott. Scones, frukt, tårta, kladdkaka, marshmellowsklubbor, kakor, maränger...you name it.
I bakgrunden ser ni en skymt av en stor blöjtårta dekorerad med nappar. Här pågår också en blöjbytartävling där man skulle vara så snabb som möjligt utan att spilla ut "bajset" som var chokladströssel. 
Birita som är med i min hemgrupp är utbildad konditor och hade bakat en superambitiös tårta. SÅ imponerad. 

Bebisen fick massa fina presenter också och vi hade en grymt trevlig kväll tillsammans. STORT TACK till alla som kom och som fixat och donat ihop detta. Kärlek!

***************************

Hittade en till bild på Charlottes instagram. Snor den och postar den här också så ni ser några av de fina detaljerna. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-02-03 17:42:43

Så fint! Emelie är grym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela