..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Jul igen

Publicerad 2014-01-04 22:23:00 i Allmänt,

Tänk att det redan blivit 2014. Granen barrar som bara den (riktigt sugen på att slänga ut den) och inte en flinga med snö ute, vintern känns liksom lite förbi redan fast den inte ens har börjat. Ge mig lite snö tack!

Julen blev lugn och mysig och vi firade delvis hemma i vårt hus för allra första gången, det var mysigt. Emils föräldrar och syster med familj var här. Själva paketöppningen gjorde vi dock hemma hos dem. Vår ofrivilligt etablerade trend att vara superdåliga med kameran fortsatte tyvärr över jul också. Men några lyckades vi knäppa i alla fall. 

Britta botaniserar bland klapparna som snart ska öppnas.

Spännande med alla klappar. Alida hjälpte mer än gärna till att öppna allas paket.

Julevangeliet, lightversion i år =)

Alida fick bland annat ett läppstift i julklapp. Behöver dock öva lite på precisionen =) 

Filip var nöjd...

...dock inte Arramir som inte fick så mycket uppmärksamhet och utrymme som önskat. 

I mellandagarna åkte vi till mina föräldrar i Örebro dit alla mina syskon också kommit. Så tacksam för min fina familj!

Här fortsatte julen lite till med ytterligare klappar och annat. Dålig kameraaktivitet även här. 

Lilla goa brorsdottern Elsa myser hos sin farbror.

Söta svägerskor!

Elsas nya julklapp är uppenbarligen superspännande =)

En eftermiddag tog vi fikakorgen till Venastugan, inte långt från mina föräldrar. 

Fika från korg smakar alltid bäst!

Vacker utsikt trots lite risigt väder. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-01-05 12:37:06

Det var allt en väldans mysig jul! Det var så kul att vi kunde ses allihop trots att det inte var Gunnarsmo-jul detta år.
Vad fint du har pysslat iordning allt till nykomlingen. Kan tänka att det är superkul att gå och småhandla allt det där inför. Härligt tidsfördriv i väntan på det nya livet.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela