..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Vrålåket har kommit

Publicerad 2014-01-29 22:48:14 i Allmänt, Bebis,

Igår kom äntligen vagnen som vi väntat på så länge, en Brio Smile. Vi beställde den redan i oktober men den har varit helt slut på huvudlagret ända tills nu. Vi visste att det skulle dröja länge, men lite skönt känns det ändå att ha den hemma, ifall (mot enorm förmodan) bebisen skulle få för sig att komma ut tidigare än planerat.

Ikväll har vi packat upp allt och testat att sätta dit, plocka av, fälla upp och fälla ihop. Lite knixigt är det allt men det ger sig nog =) Vi köpte ett paket med liggdel, sittdel och babyskydd (varför heter det så förresten? Varför inte bilbarnstol?) och alla passar i samma fästen på vagnens chassi. Supersmidigt!
Kunde inte låta bli att bädda i ordning liggdelen. Blev de grå lakanen med moln på från Färg & Form.
Det lilla skyddsöverdraget (eller hur man ska säga) som man kan spänna på liggdelen saknade tyvärr ett kardborrefäste i ena hörnet, så det behöver vi skicka tillbaka. I övrigt verkar allt fungera fint...nu behövs lite träning bara för att få in snitsen.
 
 
 



Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-01-30 18:11:02

Åh! Fy vad roligt! Vilken fin vagn ni har köpt. Smidigt att man kan sätta på babyskyddet på med. Det blir ännu mer verkligt när man har vagnen hemma i huset kan jag tänka mig. Fina lakan du/ni har köpt. Där i kommer nog bebisen ha det riktigt gott :)

Postat av: rebecca

Publicerad 2014-02-03 17:41:54

Mycket fin. Kommer ihåg känslan när vagnen stod i hallen. Nils körde runt den i hallen typ varje dag. Öva sa han =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela